zondag 20 februari 2011

Bijna het einde van ons avontuur!

Lieve iedereen, en dan is het ineens 21 februari! De verjaardag van mijn moeder, haha! Gefeliciteerd Mam! We zitten nu op het laatste twee motorige vliegtuig. En we hebben nog één check te gaan hier in Amerika. Afgelopen tijd hebben we veel gedaan en meegemaakt! Eerst natuurlijk onze roadtrip door half Amerika. Van Grand Canyon naar Bryce Canyon, toen naar Las Vegas, toen naar... Ik zal bij het begin beginnen. Op 16 december vertrokken we vanuit Nederland met z'n 6en. Op naar Mesa! Mijn ouders hadden daar een huisje opgescharreld niet ver van ons appartement vandaan. Hier hebben we toen alle 'hot spots' van Phoenix laten zien. Wat niet veel is dus snel op naar Grand Canyon! Hadden daar een leuk hotelletje, maar wat een slecht weer! Ontzettend mooi natuurlijk maar we gingen snel weer verder! Ook helaas in Bryce Canyon was het nog slechter weer. Door de lage mist, het mooie van Bryce Canyon helemaal niet gezien. Daar moeten we dus nog eens een keer heen... Viva Las Vegas! De stad van gokken, drank en hoeren! Adne heeft erg gelachen om de Mexicaantjes die langs de weg je allemaal plaatjes van meisjes in je handen drukken. Zelfs ik kreeg ze aangeboden! Vegas een mooie stad als je 21 bent en mag gokken, maar leuk om weer eens een keer te zijn. Vanuit Las Vegas door naar Mono Lake, een tussenstop van Las Vegas naar San Fran. Onderweg death valley maar ook heel veel sneeuw! Mono Lake zelf hadden we een heel idyllisch hotelletje. Was net wintersport. Daar een nachtje overnacht en toen op naar San Francisco! Hadden een erg mooi hotel vlakbij de haven waar de zeehonden liggen en een goede afstand lopen naar het centrum. Kerst hebben we bij vrienden van mijn ouders gevierd. Hun huis in San Francisco, zelf ontworpen en hartstikke gezellig! Dag daarna naar The Mavericks gegaan. Ad is natuurlijk helemaal gek van alles wat met surfen te maken heeft. En The Mavericks is DE surfspot. We waren op weg naar ons kerstdiner toen Adne zei dit komt me erg bekend voor... Herkende hij het dus van de filmpjes die hij altijd bekijkt. Daarna de stad in geweest, beetje geshopt en de stad lekker bekeken. Volgende ochtend gingen we door naar Santa Barbara. Klein stadje, maar heel gezellig! Echt een klein surfdorpje. Daar een beetje bijgekomen, lekker op het strand gelegen. Helaas waren de golfen niet zo denderend dus surfen kwam er niet van. In de avond bij een grappig Italiaans restaurant gegeten en volgende ochtend alweer door. Door naar onze eindbestemming San Diego! Blijft een leuke stad! Hadden een hotelletje vlak buiten San Diego in het plaatsje La Jolla genoemd. Stadje aan het strand, heel relaxt. Daar ontmoetten we Henri en Dineke die vanuit Los Angeles naar San Diego vlogen. We hadden hetzelfde hotel geboekt, dus zaten gezellig bij elkaar. Gegeten bij een goede mexicaan die avond. De volgende ochend gingen mijn ouderes terug naar Phoenix rijden want ze vlogen de 1e van Januari alweer terug naar huis. Oud en nieuw helaas dus niet met hun kunnen vieren! Zij hebben op Oud en Nieuw een basketball wedstrijd bekeken van de Phoenix Suns. Toen lekker vroeg naar bed om de volgende dag op het vliegtuig te pakken. Wij hebben Oud en Nieuw op de hotelkamer gevierd, Henri en Dineke waren uitgeput van hun reis en dit had ook wel wat! De dagen daarna de stad bekeken met z'n vieren en hebben we nog ge-stand up paddeld! Eerste keer dat ik het deed maar was echt super! Stand up paddle is een vorm van surfen met een heel groot bord waar je met je beide benen naast elkaar opstaat en jezelf voort peddelt. Golfjes pakken is nog leuker, zelfs de kleinste golfjes kan je zo pakken! Toen terug naar Phoenix om dat aan Henri en Dineke te laten zien. Wij moesten ook weer beginnen de 3e met vliegen. Geluk hadden we dat we nachtvluchten hadden. Konden we met Henri en Dineke overdag nog leuke dingen doen. Was overal een hele leuke 2 weken en bedanken mijn ouders en Henri en Dineke hiervoor nog een keer! De weken daarna zijn we erg opgeschoten met vliegen. Hebben alweer 2 checks achter de rug en dus de fase op de DA 40 afgerond. Het zijn nu echt de laatste lootjes. Ook hebben we gister de auto verkocht dus veel dingen ondernemen lukt niet meer. Wordt naar school, naar de Wall Mart en soms met mensen mee rijden als we wat leuks gaan doen. Zonder auto kan je hier echt niks in Amerika! Ik heb mijn eerste actual vlucht op de DA 42 al gehad, heb een filmpje van een van mijn landingen!
Voor de rest hier veel leren, voor de laatste grote check, films kijken, sporten en beslissen wat moeten we nou weer eten... Hopen in een maand terug te zijn! Hele dikke kus van ons en tot snel, Adne & Sabien